Novinky

WKS Czech Open

WKS Czech Open Louny 2019

Seminář na Karambit a pákové techniky

Seminář základních technik s Karambitem

Jiří Hauska oceněn za své soutěžní výsledky v roce 2018

Jiří Hauska oceněn za své soutěžní výsledky v roce  2018

Každoroční akcí konanou Českou unií bojových umění na závěr kalendářního roku, je Noc mistrů, kde jsou oceněni nejlepší sportovci bojových sportů a umění, kteří za soutěžní sezónu získaly nejlepší umístění na národních i mezinárodních soutěží. Česká federace wushu má také svého nejlepšího sportovce, kterým je Jiří Hauska (na foto s manželkou Janou). Moc gratulujeme a děkujeme za prezentaci českého wushu na domácí scéně i ve světe.

Trénink na Filipínách 2019

Každý, kdo studuje jakékoliv bojové umění, touží po tréninku v jeho kolébce, aby zažil zdejší atmosféru a mentalitu místních lidí, popř. tvrdost a náročnost, která je po cvičencích požadována. Do té doby, než něco takového člověk prožije, je vše zahaleno závojem tajemství a legend nebo vyprávěním těch, co tu možnost již měli.

Tento rok se i na nás usmálo štěstí a Kombatan Kali Czech Republic dostalo pozvání od Velmistra Ernesto G. Presase (IPMAF-KOMBATAN) na Mezinárodní tréninkový camp, který se konal přímo ve filipínské Manile.

Takové pozvání se samozřejmě nedá odmítnout, a tak se náš tým v čele s Guro Danem Kroupou vydal na dlouhou cestu do srdce Filipín.

Naše výprava letěla na více částí. Přímo tým z Kung fu akademie Yulong (v zastoupení Jiří Hauska, Tom Sojka, Martin Bouček) vyrážel 15. 2. z pražského letiště a po dvaceti hodinách přistál v Manile. Ta nás přivítala velice osobitým vzhledem rušného asijského velkoměsta v kombinaci se slamy, obrovským množstvím aut a lidí a nám neznámých vůní a jídel.

Hned po zběžném ubytování jsme se vydali poznávat historické centrum, pevnost, parky, vyhlídky, zahrady a to vše nakonec na kole. Po završení naší jízdy přišlo na řadu ještě hledání zdejší čínské čtvrti a v ní buddhistického chrámu, což se nám poštěstilo až pozdě večer. Druhý den po vydatném odpočinku nás vyzvedl zbytek týmu, v čele s našimi filipínskými instruktory, a vydali jsme se do našeho tréninkového tábora v Antipolo City.

Další den již konečně přišla chvíle prvního tréninku pod taktovkou nejvyšší autority našeho stylu. Nervozita se dala krájet. Ovšem GM. Presas okamžitě svým fantastickým přístupem a nadšením všechny naše obavy zahnal a naopak ještě více v nás podnítil zvědavost a touhu po dalším studiu.

První dny jsme se věnovali nezbytným korekcím kroků, základních technik solo baston i double baston. U každé šlo nejdříve o přesnost a později dynamiku a výbušnost. Nezbytnou součástí byly sinawali ve všech podobách a náročnostech. Každý trénink nás provázel GM. Presas. S obrovským nadšením s každým cvičil, neustále se zapálením ukazoval každičkou techniku i v úmorném horku, které nás provázelo celý pobyt.

Třetí den přišlo na řadu Mano Mano (boj beze zbraně), od pěstních technik po pákové, porazy, hody, držení na zemi a samozřejmě palit palit, nezbytný nácvik boje ve dvojicích.

Dalším překvapením, které nás čekalo, byla účast jedné z filipínských legend a to Seniormaster Michael Ermac. Ten se s námi věnoval nejprve pokročilejším technikám solo baston a následovně dlouho očekávaným technikám Espada y daga (mačeta a dýka). Byly to úžasné tréninky pod přísným dohledem mistra, který dbal na každý detail, krok, pohyb, vše ukazoval v mnoha příkladech a jeho pohyb se vyznačoval naprostou lehkostí a dravostí.

Příští dny vedli mistři tréninky spolu. Každý měl jiné zaměření, přibývalo technik a také naše únava se značně zvyšovala. Pomyslnou třešničkou na dortu byl poslední den, kdy nás čekaly zkoušky tradičním stylem. Po nezbytném ranním focení nás čekalo 5 hodin přezkoušení ze všeho, co Kombatan obsahuje. Samozřejmě nároky i obsah byl přizpůsoben každému stupni. Nakonec zkoušky všichni úspěšně splnili! Guro Dan Kroupa získal z rukou GM. Presase 4. Dan (Lakan Apat), Jiří Hauska hnědý pás, Tomáš Sojka modrý pás a Martin Bouček oranžový pás.

Po tomto velmi náročném dni nám připravil GM. Presas večeři ve stylu vojenského hodování na banánových listech. Skvělý zážitek i relax! Celý camp o nás skvěle pečoval tým instruktorů, kteří nám byli vždy nápomocní. Marlon a Floro - těm patří rozhodně velký dík.

Vše musí jednou skončit a my jsme se po ukončení tréninků vydali společně pod vedením Flora do kraje Batangas za místními kováři na nákup nožů, mačet a dýk. Projeli jsme a důkladně prozkoumali místní obchůdky. Nákupy byly celkem velké, však kdy má člověk možnost nakupovat u těch nejslavnějších, jako je Onasis Blade, a dalších. Po nožovém ráji následoval relax u moře a pro nás tři výlet lodí, doplněný šnorchlováním a objevováním zdejších podmořských krás.

Následující dny se naše skupina rozdělila, někteří již vyráželi domů, jiní na Cebu a naše trojka pokračovala na sever ostrova Luzon do zdejších Cordiller. Po velmi vyčerpávající cestě přes noc jsme se ráno probudili při východu slunce v překrásných horách, které lemovaly rýžové terasy a jezírka. Podnikli jsme výlet do Batad, což je malá vesnička u které je nádherný vodopád obklopený terasami. Měli jsme velké štěstí, jelikož jsme vše mohli sledovat sami bez dalších skupinek turistů. A že bylo na co koukat a co fotit!

Odtud výprava směřovala do Banaue, městečka, jenž se tyčí nad úchvatným údolím, kde nás okamžitě lovily místní dámy v lidových krojích (lovců lebek). Po krátkém odpočinku vyrazil náš van do městečka Sagada.

Tam nás čekala parádní cesta jeskyní s koupelí, plížením se, šplháním a dalšími radostmi, které by běžný turista úplně neočekával. Druhý den v Sagadě jsme si pronajali zdejší Jeppney a hned po ránu si udělali výlet – pozorování východu slunce. Cestou z něj jsme přejeli navštívit zdejší pohřebiště v podobě zavěšených rakví na skalách a další jeskyni s rakvemi uloženými. Všude nás doprovázeli místní průvodci a neustále zodpovídali naše zvídavé dotazy. Odtud po návštěvě zdejších suvenýrů jsme se vydali do města Vigan, což je turistická Mekka na severu Luzonu. Velmi pěkné městečko v nezvykle starobylém španělském stylu s malebnými zákoutími. Ovšem zde jsme byli jen chvilku a pak hurá na přespání další dvě hodiny autem, už směr Manila.

V místě dalšího přespání jsme se ještě jednou smočili v místních vodách, koukli se do skanzenu chýší místních kmenů a odtud už opět návrat do Manily. Tam nás už čekal poslední den před odletem. Ten jsme se rozhodli strávit návštěvou Ocean parku a nutno dodat, že to opravdu stálo za to! Bezpočet obrovských akvárií, ryb, zvířat, ptáků a na závěr výborná lachtaní show. Prostě skvělá volba!

Pak už jen nástup do letadla a v něm dalších 21 hodin… Vše proběhlo bez problémů a my se po šestnácti dnech opět vrátili zpět, obohaceni o spoustu vědomostí, zážitků a nových přátel.

Za tento výlet patří velké poděkování GM. Ernesto G. Presas, Guro Dan Kroupa, Guro Kateřina Kroupová, Seniormaster Michael Ermac a celé naší české partě!

Zkoušky Kombatan Kali

Pod vedením Guro Dana Kroupy

| Následující >>
Telefon: 604 737 516
Email: info@yulong.cz

Připravujeme

Fotogalerie

Slideshow Image 1 Seminář s Leonem
Slideshow Image 1 Budoshow